kanintassarnas.blogg.se

Det här är en blogg som handlar om mina egna kaniner samt andra saker som tillhör området kaniner. Jag som driver bloggen heter Linnea och är 17 år. Jag går andra året på en djurvårdlinje i Dalarna. Själv har jag 2 kaniner. 1 Rhinsk scheck och 1 Lejonhuvad Mini. Och min egenuppfödda kaninunge Emser!

Frågestund på bloggen!

Publicerad 2013-02-09 19:14:57 i Allmänt,

Nu får ni fråga vad ni vill om mig och mina kaniner! Eller ja allt! :D

Så skriv en kommentar så kommer svaret snart :D

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-02-10 09:57:30

Hej! Asså, jag har undrat as länge nu varför min syrras kanin pissar rött? Är det blod? Ibland kan de se ut som de. Varför? :( Han får inge saltsten.
Och tål kaniner när det regnar?
Haha, har ännu mera frågor ;)

Svar: Hej, det är bara att ställa Massa frågor :)
Eftersom jag endast fått frågor av dig kan jag svara dig direkt.
Att kaninens kiss är orange/rött är oftast inte farligt. Visa underlag (ex spån) brukar reagera och bli lite orangare men det som man säger färgar kisset är det kaninen äter. Ex morötter, paprika etc. :) Och på våren brukar maskrosor också färga. Mina kaniner har orange kiss jämt och det är ingen fara. Men ser man att kaninen mår dåligt på annat viss, (kanske inte är sig själv, är hängig, snorar etc) så kan det ex vara urinvägsinfektion). Men annars är det helt ofarligt. :)
Kaniner blir väldigt lätt förkylda så jag rekomenderar ej att dom är ute i regn och rusk. Men skulle dom blir lite blöta på ryggen att dugg regn så är det ingen fara. Men dom har lätt för att bli sjuka så mina kaniner är inne vid regn :) På sommaren har dom tak och vindskydd :D
Linnea

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-11 07:40:35

Ja, tack för svar :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

Jag heter som sagt Linnea och är 17. Jag har haft kaniner i snart 13 år och det är ett djur som älskat sen jag varit liten. Jag bor i ett hus i en mysig by i Dalarna. Jag har flera djur och inte bara kaniner. 1 hund, 4 katter och 1 häst! :D

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela