kanintassarnas.blogg.se

Det här är en blogg som handlar om mina egna kaniner samt andra saker som tillhör området kaniner. Jag som driver bloggen heter Linnea och är 17 år. Jag går andra året på en djurvårdlinje i Dalarna. Själv har jag 2 kaniner. 1 Rhinsk scheck och 1 Lejonhuvad Mini. Och min egenuppfödda kaninunge Emser!

Svar på frågestunden!

Publicerad 2013-03-04 22:02:39 i Allmänt,

Här kommer svaren på frågorna jag fått hittills :D
 
När fick du intresset för kaniner?:)
Svar: Mitt intresse för djur började när jag var liten. Farmor har alltid haft djur, och man har i princip bott där. Hade redan som väldigt liten en egen höna som jag fick sköta om. Och på den vägen så har djur alltid legat varmt om hjärtat. Och att kanin blev mitt första egna djur var för att det var ändå ett lagomt djur att börja med, det behövde inte passning 24/7, behöver inte städas så ofta osv. Och då fick jag min första kanin när jag var ca 6 år.

Vad hette din första kanin?:)
Svar: Min första kanin hette Chico, det var en viltblå dvärgvädur :) Sedan dess har jag haft massa med kaniner. Har haft dessa: Chico, Chico-Lina, Selma, Vega, Simone, Elliott och Billy.

Har alla i din familj kaniner?:)
Svar: Nej det är bara jag. Min bror har en hund och min syster har inget djur alls. Det är bara jag som har det där "extra" djurintresset. Men i familjen har vi även 4 kattre och 1 häst.

Har du förut bloggat på ngn blogg?:)
Svar: Japp, bloggar även på www.Moaliiin.blogg.se
 
SKRIV GÄRNA FLER FRÅGOR!
 
På den översta bilden är det Chico och dom tre andra är Vega.
 

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2013-03-05 09:02:11

söt Vega var:))

Svar: Hihi kan bara hålla med :D Dock lite överviktig haha ;) Fast det var hon när jag fick henne., förresten kom på att Vega var Chicos mamma :D
Linnea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnea

Jag heter som sagt Linnea och är 17. Jag har haft kaniner i snart 13 år och det är ett djur som älskat sen jag varit liten. Jag bor i ett hus i en mysig by i Dalarna. Jag har flera djur och inte bara kaniner. 1 hund, 4 katter och 1 häst! :D

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela